Kick-off, Alma-akademin

 
Det var med lättnad jag tog studenten från IT-Gymnasiet Sundbyberg i våras. Tankar om ett pluggfritt liv log väldigt lyckligt mot mig då. Trots detta är jag så förbannat lycklig just nu då jag igår påbörjade en liten drömutbildning.
 
 
Igår var min första dag på Alma-akademin som är Sveriges enda spetsutbildning för unga ledare i civilsamhället. Jag kommer alltså i ett halvår nu framöver lära mig mer om organisationsutveckling, värdebaserat ledarskap, makt och normer, gruppdynamik, ekonomi och juridik, strategier och styrning, arbetsgivaransvar och så mycket mer.
 
 
Första delen på agendan var dock att tillsammans med mina nya klasskamrater från organisationer som Vi Unga, UNF och Sverok åka iväg ut på landet, närmare bestämt till Sånga Säby, för en kick-off. Efter mycket information och inspiration serverades det på kvällen en fantastisk trerätters middag.
 
 
Är så fruktansvärt nöjd med mitt val av utbildning. Jag känner mig hemma och jag känner att jag verkligen kommer att få nytta av denna utbildning, både nu men också senare i framtiden. Känner mig nära på lite töntig och cheesy över detta Flora-liknande inlägg men fuck it jag kommer att ha bästa hösten.

Kommentarer:

1 Amanda:

Åh vad härligt att höra att du trivs!

Kommentera här: