Hur du firar Halloween - steg för steg

 
Steg nummer 1: Bjud in lite fina vänner som du tycker om att prata med. Jag misslyckades med steg ett då vi fyra är en värdelös kombination av människor. Ingen hör vad någon säger så vi sitter mestadels och pratar med oss själva. De är dock väldigt roliga och ytterst fotogeniska.
 
 
Steg nummer 2: Tillbringa dagen med att baka goda saker att äta som du även använder för att locka hem dina vänner till dig. Jag hade bakat jordgubbsmuffins och chokladbollar som enkelt slank ner i våra strupar till några koppar pannkakste och kaffe.
 
 
Steg nummer 3: Hitta pumpor på Ica Supermarket för 4 kr/kg och se hur dina vänner går lös på den stackars grönsaken(?). Allt ifrån att skära den i bitar till att äta köttet och pilla bort kärnor. Vi blev helt plötsligt alla väldigt engagerade i projektet.
 
 
Steg nummer 4: Ställ ut det färdiga mästerverket på balkongen och ta hundra bilder på den. Tävla gärna sedan med dina vänner om vem som får flest likes på Instagram på den tjusiga pumpan vi valde att ge namnet Angela. Observera att jag vann instagramtävlingen, så att vi alla är med på det.

Kommentarer:

1 Amanda:

Observering: Jag la ut en bild på er och inte Angela.
Notering: Bilderna på Angela fick fler likes än min bild på er.
Slutsats: Ni är fulare än Angela.

Sammanfattning: Jag vann inte för att ni är fula.

(men jag tycker om er ändå <3)

Kommentera här: